اطلاعیه شماره 1 برگزاری دوره آنلاین (برخط)

آمادگی آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری)

مدرس : جناب آقای مهرداد جمال ارونقی

با عنایت به برگزاری آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری) در آذر ماه سال جاری و درخواست مکرر تعداد زیادی از متقاضیان جهت برگزاری دوره آنلاین (برخط) آشنایی با قوانین، مقررات و منابع آزمون کارگزاری گمرک، مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون علامه طبرسی در نظر دارد نسبت به برگزاری دوره فشرده ویژه آمادگی آزمون با تدریس  جناب آقای مهرداد جمال ارونقی از تاریخ 28 آبان لغایت 3 آذر 1401 به مدت 50 ساعت اقدام نماید.

با امعان نظر به موارد فوق، توجه به نکات ذیل حائز اهمیت است:

برگزاری آزمون و شرایط برگزاری دوره

  • اطلاعیه راهنمای ثبت نام آزمون تخصصی اخذ پروانه کارگزاری گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران (سال 1401) در درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام گردیده است که لازم است با دقت مطالعه گردد.
  • زمان برگزاری آزمون در محل اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور، روز جمعه مورخ 11 آذر 1401 خواهد بود.
  • شرایط شرکت در آزمون کارگزاری گمرک ( حق العمل کاری) مطابق با شرایط اعلامی از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران (سال 1401) در درگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور بوده و مرکز هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
  • سوالات آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری) مجموعاً 120 سوال در قالب یک دفترچه با سرفصل­های ذیل با ضرایب 1 و نمره منفی خواهد بود.

الف: قانون امور گمرکی و آئین نامه اجرایی آن (مصوب 1390)

ب: مقررات صادرات و واردات و آئین نامه اجرائی آن (کتاب سال 1401)

ج: اصول طبقه­بندی کالا

د: تعیین ارزش کالا

ه: قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه اجرائی آن (مطابق جزوه بارگزاری شدۀ گمرک)

و: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (با آخرین اصلاحات و الحاقات)

ز: قانون مناطق آزاد ویژه اقتصادی و آئین نامه­های مرتبط

ح: آشنایی با سامانه­های تجارت خارجی (مطابق با جزوۀ بارگزاری شدۀ گمرک)

ط: اینکوترمز 2020 (اصطلاحات بین­المللی بازرگانی)

با عنایت به سرفصل­های منابع آزمون، زمان، منابع و تعداد ساعات فشرده آماده­سازی داوطلبان جهت آزمون کارگزاری گمرک سال جاری به شرح ذیل می ­باشد:

الف: قانون امور گمرکی و آئین نامه اجرایی آن (مصوب 1390) : مورخ 28/08/1401 لغایت 01/09/1401 به مدت 32 ساعت

ب: مقررات صادرات و واردات و آئین نامه اجرائی آن (کتاب چاپ 1401) : تاریخ 02/09/1401 به مدت 8 ساعت

ج: کلیات و نکات کاربردی اصول طبقه بندی کالا؛ ارزش؛ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه اجرائی آن؛ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (با آخرین اصلاحات و الحاقات)؛ قانون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و                     آئین نامه­های مرتبط و اینکوترمز 2020 (اصطلاحات بین المللی بازرگانی): مورخ 03/09/1401 به مدت 10 ساعت

  • ساعات آموزشی روزانه به مدت 8 ساعت (ساعت 10 صبح الی 19 عصر) و به مدت 6 روز مجموعاً 50 ساعت آموزشی برآورد و اعلام می­ گردد.
  • متقاضیان شرکت در دورۀ فشرده آنلاین، درصورت نیاز می توانند مباحث را بصورت همزمان و حضوری از محل تدریس مدرس در مرکز آموزشی به شرط رعایت اولویت اعلامی و امکان حضور دنبال کنند. بدیهی است درخصوص مورد، اولویت با شرکت کنندگان دورۀ حضوری مرکز ظرف دو ماه گذشته بوده و درصورت حضور شرکت کنندگان دوره اشاره شده در این دوره بصورت حضوری، مرکز هیچگونه تعهدی نسبت به مورد برای سایر متقاضیان شرکت در دورۀ فشردۀ آنلاین نخواهد داشت.
  • شرکت کنندگان در دورۀ حضوری مدرس ظرف دو ماه گذشته که حداقل 5 جلسه غیبت در جلسات برگزار شده داشته اند همچنین افرادی که از نیمۀ دوره، نسبت به ثبت نام و شرکت در کلاس های دوره اقدام نموده اند و نیز شرکت کنندگانی که میانگین نمرات آزمون های برگزار شده دورۀ حضوری آنها کمتر از 60% می باشد می توانند بصورت رایگان از دورۀ فشردۀ آنلاین (چه بصورت آنلاین و چه بصورت حضوری) استفاده نمایند. استفاده از دورۀ فشرده آنلاین یا حضوری موضوع این اطلاعیه برای سایر متقاضیان که خود، جزو شرکت کنندگان دورۀ حضوری مرکز طی 2 ماه قبل می باشند، با اعطای 50% تخفیف می باشد.
  • مرکز هیچگونه تعهدی برای شرکت کنندگان دورۀ فشردۀ آنلاین، در کلاس های «تست» مدرس که صرفاً برای شرکت کنندگان دوره حضوری 2 ماه گذشته درحال برگزاری است ندارد و هیچ متقاضی به جز شرکت کنندگان دوره های حضوری دو ماه اخیر، حق شرکت در جلسات آزمون های تستی مدرس را نخواهد داشت. بدیهی است کلاس های آزمون های تستی مدرس هیچ ارتباطی به دورۀ فشردۀ آنلاین و ساعات درنظر گرفته شده برای این دورۀ فشرده ندارد.
  • متقاضیان شرکت در دورۀ فشرده آنلاین برای آمادگی آزمون می توانند از کتاب «مکس تست» تألیف مدرس استفاده نموده و تست های مربوطه را مورد مطالعه و یادگیری قرار دهند.
  • مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون علامه طبرسی مرکزی مستقل بوده و برگزاری این دوره آموزشی از سوی مرکز مزبور صورت پذیرفته و ارتباطی با اطلاعیه­های آزمون فوق از سوی گمرگ جمهوری اسلامی ایران و سازمان سنجش آموزش کشور ندارد.

توجه ویژه

  • مسئولیت رعایت شرایط شرکت در دوره و آزمون کارگزار گمرکی تماماً بر عهده شرکت کننده می باشد.
  • مرکز و مدرس هیچگونه تعهدی درخصوص برگزاری آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری) توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، همچنین هیچگونه تضمینی در راستای قبولی فرد شرکت کننده در آزمون مذکور (آزمون اصلی کارگزاری گمرک) نداشته و متقاضیان محترم لازم است جهت کسب اطلاعات لازم در این خصوص (از جمله نحوۀ ثبت نام، تاریخ آزمون، نحوۀ برگزاری آزمون و …) به مراجع ذیربط از جمله سازمان گمرک مراجعه نمایند.
  • مرکز و مدرس هیچگونه تعهدی نسبت به ارائه جزوه آموزشی به شرکت کنندگان در دوره نداشته و کلیات مطالب، در جلسات مربوطه تدریس خواهد شد.

زمان ثبت نام و نحوه برگزاری دوره

  • ثبت نام از روز شنبه 21 آبان ۱۴۰۱ ساعت 18:00 در سامانه دوره های کوتاه مدت مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون علامه طبرسی به آدرس https://edu.tabarsi-uast.comشروع و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت، لذا لازم است متقاضیان محترم جهت مواجه نشدن با تکمیل ظرفیت کلاس، در همان ساعات اولیه نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند، چرا که امکان اضافه نمودن ظرفیت جدید به ساعات درنظر گرفته شده وجود نخواهد داشت.
  • مبلغ دوره 50.000.000 ریال خواهد بود که مبلغ 10.000.000 ریال باید بصورت پیش پرداخت در سامانه بصورت آنلاین پرداخت گردد.
  • مابقی هزینه دوره می­بایست تا ساعت 14:00 روز شنبه 28 آبان 1401 بصورت آنلاین در سامانه پرداخت و تسویه گردد در غیر این صورت دسترسی دانش پذیر به دوره غیر فعال خواهد شد.
  • هزینه ثبت­ نام به جز در صورت به حد نصاب نرسیدن و لغو دوره از سوی مرکز ، به هیچ عنوان عودت نخواهد شد.
  • نحوه ورود به سامانه آموزش آنلاین (برخط) و نام کاربری و رمز عبور در اطلاعیه مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه ­های مربوطه فقط در پایگاه اینترنتی مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون علامه طبرسی به آدرس

www.tabarsi-uast.com

اعلام خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44280811 تماس حاصل فرمایید.