پیرو اطلاعیه شماره 1 دوره ویژه آمادگی آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری) به اطلاع می رساند:

۱- ثبت نام قطعی از روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت 09:۰۰ صبح شروع شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت، لذا لازم است متقاضیان محترم جهت مواجه نشدن با تکمیل ظرفیت کلاس، در همان ساعات اولیه نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند، چرا که امکان اضافه نمودن ظرفیت جدید به ساعات درنظر گرفته شده وجود نخواهد داشت.

۲- از زمان انتخاب دوره تا پرداخت، جهت نهایی کردن ثبت نام به مدت ۱۰ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است، در غیر این صورت ظرفیت رزرو شده برای متقاضی لغو خواهد شد.

  • لازم به ذکر است کاربران با ورود به سامانه دوره های کوتاه مدت، قسمت ثبت نام، نسبت به ثبت نام اولیه اقدام می نمایند و سپس وارد صفحه کاربری شده و نسبت به انتخاب دوره و پرداخت شهریه اقدام می نمایند.

۳- مدت زمان برگزاری دوره آموزشی مشتمل بر مباحث مختلف از جمله قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن؛ قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی مربوطه، طبقه بندی کالا در سیستم هماهنگ شده؛ نحوه تعیین ارزش کالا در گمرک، سامانه جامع گمرک و سایر مباحث مرتبط با آزمون، حداقل ۱۵۰ ساعت بوده و شهریه کامل دوره معادل ۱۵۰ میلیون ریال (۱۵ میلیون تومان) می باشد.

  • برای ثبت نام اولیه در دوره آموزشی، واریز یک سوم وجه شهریه کامل (۵۰ میلیون ریال) الزامی بوده و متقاضیان فرصت دارند که تا پایان جلسه سوم دوره نسبت به تسویه حساب کامل با مرکز اقدام نمایند.

• توجه: متقاضیانی که امکان پرداخت مابقی شهریه دوره آموزشی را ظرف ۳ جلسه اول دوره ندارند می توانند پس از ثبت نام اولیه در سایت و پرداخت همان یک سوم شهریه اولیه دوره، جهت تقسیط مابقی شهریه و ادامه مراحل بعدی به مسئول برگزاری دوره در مرکز مراجعه نمایند.

  • بدیهی است در صورت عدم تعیین تکلیف نحوه پرداخت مابقی شهریه توسط متقاضی تا پایان جلسه سوم (پرداخت کامل شهریه یا مراجعه به امور مالی جهت اخذ مهلت پرداخت)، از حضور شرکت کننده در دوره ممانعت بعمل خواهد آمد و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت. باید توجه داشت با شروع دوره و شرکت متقاضی در جلسات آموزشی، طبق ضوابط و مقررات مرکز، امکان عودت شهریه وجود نخواهد داشت.

۴- لازم است متقاضیان محترم در هنگام انتخاب ساعات کلاسی دوره دقت لازم را معمول نمایند چرا که پس از ثبت نام در دوره، امکان حضور شرکت کننده در کلاس دیگر یا تعویض ساعات کلاس مقدور نخواهد بود. جهت انتخاب ساعات کلاس، متقاضیان صرفاً زمانی می توانند بصورت اختیاری ساعات مربوطه را انتخاب نمایند که ظرفیت کلاس مربوطه تکمیل نشده باشد؛ درغیر این صورت سامانه مرکز اجازه انتخاب ساعت کلاس بصورت اختیاری را نخواهد داد.

۵- شروع دوره آموزشی از تاریخ ۶ مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود و ثبت نام کنندگان با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، لازم است از جلسه اول و حداقل نیم ساعت قبل از شروع کلاس در سالن آموزشی حضور داشته باشند.

۶- متقاضیان محترم، قبل از ورود به سامانه جهت ثبت نام، لازم است مفاد ۱۰ بندی مربوط به اطلاعیه شماره ۱ دوره ویژه آمادگی آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری) (لینک اطلاعیه) را به دقت مطالعه نمایند. به عبارت دیگر، ثبت نام در سامانه مرکز، نشانگر پذیرش مفاد ۱۰ بندی مربوط به اطلاعیه شماره ۱ این مرکز نیز بوده و شرکت کنندگان دوره هیچگونه ادعایی در این خصوص نخواهند داشت.

۷- علاوه بر موارد فوق، رعایت سایر مقررات عمومی و انضباطی مرکز درخصوص پوشش مناسب و رسمی شرکت کنندگان و حضور به موقع در کلاس های مربوطه الزامی است.