دریافت پاسخنامه امتحانات تشریحی آنلاین

اطلاعیه شماره 1 امتحانات

دانشجویان گرامی؛

ضمن ارزوی سلامتی، به اطلاع می رساند طبق اخرین اطلاعیه دانشگاه جامع علمی کاربردی، بازه زمانی امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از ۲۱ تیر ماه الی ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ و بازه زمانی امتحانات ازمون متمرکز از ۱۱ مرداد ماه الی ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ خواهد بود.

همچنین طبق آخرین دستور العمل ارسالی از دانشگاه جامع علمی کاربردی، امتحانات به شرح ذیل برگزار خواهد شد:

۱- امتحانات دروس با واحد نظری به صورت مجازی و انلاین
۲- امتحانات دروس با واحد نظری -عملی بخش نظری آنلاین و بخش عملی بنا به صلاحدید استاد پروژه یا فعالیت کلاسی یا حضوری ست.
۳- امتحانات دروس با واحد عملی و کارگاهی به صورت حضوری و پروژه ای خواهد بود.

لازم به ذکر است تاریخ دقیق برگزاری امتحانات در سامانه هم آوا ثبت شده است. دانشجویان عزیز می توانند با مراجعه به پروفایل خود نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند. لازم به ذکر است تسویه مالی و عدم نقص پرونده جهت دریافت کارت ورود به جلسه الزامی می باشد.

تذکر مهم: به محض آماده سازی نرم افزار مجازی ساز امتحانات، لینک ورود به سامانه و همچنین فیلم آموزشی نحوه کارکرد آن اعلام خواهد شد.

اطلاعیه شماره 2 امتحانات

دانشجویان گرامی؛

ضمن آرزوی سلامتی، به اطلاع می­رساند:

  1. بازه زمانی امتحانات پایان ترم نیمسال دوم سال تحصیلی 99 – 1398:
    • امتحانات عادی: از ۲۱ تیر ماه الی ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۹
    • امتحانات ازمون متمرکز:۱۱ مرداد ماه الی ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۹
  2. تاریخ دقیق برگزاری امتحانات در سامانه هم آوا ثبت شده است. دانشجویان عزیز می­توانند با مراجعه به پروفایل خود نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند. لازم به ذکر است تسویه مالی و عدم نقص پرونده جهت دریافت کارت ورود به جلسه الزامی می­باشد. جهت تسویه حساب مالی، به منوی “تسویه حساب دانشجو” در سامانه هم آوا مراجعه فرمایید و نیازی به مراجعه حضوری در دانشگاه نخواهد بود.
  3. نحوه برگزاری آزمون :
    • آزمون های عادی: آزمون بخش نظری دروس در سامانه ریلاین خواهد بود که لینک ورود، نام کاربری، رمز عبور، فیلم های آموزشی و توضیحات تکمیلی تقدیم خواهد شد. متاسفانه با توجه به اعلام دیر هنگام نرم افزار آزمون مجازی (روز دوشنبه ۱۶تیر۱۳۹۹) از جانب دانشگاه جامع علمی کاربردی، همکاران مرکز شبانه روزی در حال آماده سازی بسترهای لازم و سامانه جهت رفاه حال اساتید و دانشجویان هستند. پوزش ما را بابت تاخیر در اعلام سامانه پذیرا باشید.
    • آزمون دروس آزمون متمرکز: از طرق سامانه دانشگاه جامع انجام خواهد شد و روند برگزاری آن متعاقباً اعلام خواهد شد.
  4. مسئولیت تدارک رایانه، اتصال به اینترنت در روز و ساعت آزمون بر عهده شخص دانشجو خواهد بود.
  5. امکان استفاده از سامانه با رایانه­های شخصی و تلفن همراه با سیستم عامل¬های اندروید و IOS امکان پذیر می­باشد. (پیشنهاد ما استفاده از رایانه های شخصی می­باشد.)
  6. امکان ورود چند دانشجو با یک ای پی (استفاده از یک سرویس اینترنتی مشترک) وجود ندارد. لازم به ذکر است ای پی و ساعت ورود و خروج هر دانشجو در سامانه ثبت خواهد شد.
  7. پاسخگویی به سوالات:
    • در صورت تستی بودن آزمون، کافیست گزینه صحیح را انتخاب و ثبت نمایید.
    • در صورت تشریحی بودن آزمون دو راه برای پاسخگویی وجود دارد:
      • راه اول تایپ پاسخ سوالات در قسمت مربوطه می باشد.
      • راه دوم بارگذاری دستنویس پاسخ سوالات در سربرگ­های دانشگاه می­باشد. دانشجویان گرامی می­بایست از سربرگ­های تعیین شده کپی تهیه نمایند و پاسخ هر سوال را در برگه­های جدا نوشته(هر سوال در یک برگه مجزا)، از آن عکس تهیه و در قسمت مربوطه بارگذاری نمایند. در صورت بارگذاری در سربرگی غیر از سربرگ اعلامی و همچنین عدم تکمیل اطلاعات درخواست شده در بالای پاسخنامه، پاسخ­های شما صحیح نخواهد شد.
  1. در صفحه پروفایل سامانه روز برگزاری، زمان شروع و پایان هر آزمون، نوع آزمون و همچنین مدت زمان پاسخگویی برای دانشجو نمایش داده خواهد شد. همچنین از لحظه ورود به آزمون، زمان پاسخگویی به سوالات محاسبه و در بالای صفحه پاسخگویی بصورت شمارنده معکوس نمایش داده خواهد شد.
  2. دانشجویان مهمان نیز با نام کاربری و رمز عبوری که متعاقباً اعلام خواهد شد می توانند وارد سامانه شوند. همچنین هیچگونه محدودیتی برای ورود به سامانه برای دانشجویان مهمانی که بصورت همزمان در دو مرکز آزمون دارند وجود نخواهد داشت.

سعی شده است از سامانه ای کاربر پسند استفاده شود تا کوچکترین مشکلی برای دانشجویان عزیز بوجود نیاید. با این حال در تلاش برای انجام یک مانور آزمون آزمایشی هستیم و در صورت آماده سازی به موقع سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.

از دانشجویان گرامی خواهشمند است ضمن حفظ آرامش و خونسردی، فیلم های آموزشی را مشاهده نمایند و در صورت بروز مشکل به شماره هایی که اعلام می شود جهت حل مشکل تماس حاصل نمایند.

ستاد امتحانات

تذکرات آزمون مجازی

تذکر ۱:
دانشجوی گرامی، در هنگام آزمون از خاموش بودن فیلتر شکن یا vpn خود اطمینان حاصل فرمایید.

تذکر ۲:

جهت بارگذاری راحت پاسخنامه تشریحی، گزینه choose file را انتخاب نمایید. عکس خود را انتخاب کنید. گزینه آپلود را بزنید. و سپس ثبت پاسخ را انتخاب کنید تا تیک سبز رنگ پایین هر سوال نمایش داده شود.

تذکر۳:
در هنگام ثبت پاسخ (در هر دو حالت تایپ و یا الصاق عکس) پس از جوابگویی به هر سوال گزینه “ثبت پاسخ” را انتخاب و از درج تیک سبز رنگ ✅ در پایان هر سوال اطمینان حاصل فرمایید.

تذکر ۴:
دانشجوی گرامی، جهت اطمینان از ثبت قطعی پاسخ های آزمون تشریحی، نکات ذیل را مد نظر قرار دهید:

– پس از درج هر پاسخ سوال، نسبت به ثبت پاسخ (درج تیک سبز رنگ پس از تایید)اقدام کنید.

– جهت اطمینان از ثبت پاسخ ها قبل از اتمام زمان ازمون، یکبار از صفحه خارج و مجدداً وارد شوید. نام فایل ارسالی شما می بایست در قسمت پاسخ سوال با رنگ آبی و کادر آبی رنگ دور آن درج شده باشد.

دانشجویان گرامی از ثبت فایل با نام attachment پس از بارگذاری پاسخ و رفرش کردن صفحه اطمینان حاصل فرمایید.

تذکر ۵:


پس از بارگذاری تصاویر با رایت کلیک کردن روی attachment و انتخاب open link از اپلود شدن عکس خود اطمینان حاصل فرمایید.

تذکر ۶:
جهت اطمینان خاطر دانشجویان گرامی، برای هر آزمون تشریحی علاوه بر تایم پیشنهادی، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان جهت بارگذاری پاسخنامه آزمون پیش بینی شده است.

تذکر ۷:
دانشجویان گرامی، مجدداً متذکر می شویم پس از پاسخگویی هر سوال، جواب آنرا بارگذاری و ثبت نمایید و سپس سوال بعد را پاسخ دهید.

تذکر ۸:

دانشجویان گرامی، ملاک نمره ثبت پاسخ ها در سامانه امتحانات مجازی خواهد بود.
از ارسال پاسخ ها به اساتید گرامی جدداً خودداری فرمایید.
تنها سوالاتی بررسی خواهند شد که در سامانه بارگذاری شده باشند.

ثبت پاسخ ها را به دقایق پایانی آزمون موکول نکنید.