اطلاعیه شماره 1 دوره ویژه آمادگی آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری)

1-شروع دورۀ آموزشی آشنایی با مباحث «کارگزاری گمرک» (حق العملکاری) در مرکز آموزش علمی کاربردی علوم و فنون علامه طبرسی، با سالن آموزشی دارای ظرفیت 250 نفر، از تاریخ 6 مهرماه 1401 و زمان این دوره برای گروه اول از ساعت 13 لغایت 17 و برای گروه دوم از ساعت 18 لغایت 22 بصورت یک روز در میان (به دلیل وجود گروه های متعدد) بصورت تماماً حضوری می باشد.
•در روزهای اولیه دوره، چنانچه فرصت تشکیل جلسات بصورت روزانه (هر روز) مقدور باشد، مراتب به شرکت کنندگان در دوره جهت حضور در جلسات آموزشی مربوطه اعلام خواهد شد.
•چنانچه با توجه به اهمیت موضوع و مباحث مختلف مرتبط با آزمون، تشکیل جلسات فوق العاده در روزهای تعطیل از جمله روز جمعه میسر باشد، مراتب اعلام تا شرکت کنندگان در دوره در جلسات اعلام شده نیز حضور داشته باشند.

2-مرکز و مدرس هیچگونه تعهدی نسبت به ارائه جزوه آموزشی به شرکت کنندگان در دوره نداشته و مطالب، بصورت کامل در جلسات مربوطه تدریس خواهد شد. منابع آزمون کارگزاری گمرک نیز متعاقباً از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران بصورت رسمی اعلام خواهد شد. با این وجود شرکت کنندگان در دوره با ارائه کارت ورود به جلسات خود می توانند راساً جزوات موجود در انتشارات دانشگاه (مرتبط با مباحث آزمون) را تهیه و مورد مطالعه قرار دهند.

3- مدت زمان برگزاری دوره، حداقل 150 ساعت و شهریه کامل دوره معادل 150 میلیون ریال (15 میلیون تومان) می باشد.
•برای ثبت نام اولیه در دوره آموزشی، واریز یک سوم وجه شهریه کامل (50 میلیون ریال) الزامی بوده و متقاضیان فرصت دارند تا پایان جلسه سوم دوره نسبت به تسویه حساب کامل با مرکز اقدام نمایند. در غیر اینصورت از حضور متقاضی در دوره ممانعت بعمل خواهد آمد و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی را در این خصوص نخواهد داشت. بدیهی است با شروع دوره و شرکت متقاضی در جلسات آموزشی، طبق ضوابط و مقررات مرکز، امکان عودت شهریه وجود نخواهد داشت.

4-ضبط صدا و یا تصویر از توضیحات مدرس یا کلاس با هر وسیله ای اعم از گوشی تلفن همراه یا تجهیزات الکترونیکی دیگر و به هر صورت، توسط شرکت کنندگان در دوره اکیداً ممنوع بوده و در صورت مشاهده موارد اینچنین، ضمن محرومیت کامل شرکت کننده از ادامه دوره، مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.
5-مرکز و مدرس هیچگونه تعهدی جهت ارائه دفترچه سئوال، بصورت تستی یا تشریحی به شرکت کنندگان در دوره برای مطالعه خارج از کلاس نداشته و موارد مرتبط با آزمون از جمله نکات تستی مهم در چهارچوب منابع اعلامی، در کلاس تدریس و رفع اشکال خواهد شد.

6-شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری) در قانون امور گمرکی و آئین نامه اجرایی آن قید شده و مرکز و مدرس دوره هیچگونه تعهدی در خصوص ثبت نام یا احراز شرایط متقاضیان در آزمون برگزار شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داشت.

7-مرکز و مدرس هیچگونه تعهدی درخصوص برگزاری آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری) توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، همچنین هیچگونه تضمینی در راستای قبولی فرد شرکت کننده در آزمون مذکور (آزمون اصلی کارگزاری گمرک) نداشته و متقاضیان محترم لازم است جهت کسب اطلاعات لازم در این خصوص (از جمله نحوۀ ثبت نام، تاریخ آزمون، نحوۀ برگزاری آزمون و …) به مراجع ذیربط از جمله سازمان گمرک مراجعه نمایند.

8-لازم است متقاضیان محترم در هنگام انتخاب ساعات کلاسی دوره دقت لازم را معمول نمایند چرا که پس از ثبت نام در دوره، امکان حضور شرکت کننده در کلاس دیگر یا تعویض ساعات کلاس مقدور نخواهد بود. جهت انتخاب ساعات کلاس، متقاضیان صرفاً زمانی می توانند بصورت اختیاری ساعات مربوطه را انتخاب نمایند که ظرفیت کلاس مربوطه تکمیل نشده باشد، درغیر این صورت سامانه مرکز اجازه انتخاب ساعت کلاس بصورت اختیاری را نخواهد داد.

9-دوره مزبور صرفاً جهت آشنایی متقاضیان با موارد مرتبط با آزمون کارگزاری گمرک (حق العمل کاری) برگزار می¬گردد و متقاضیان حائز شرایط اولیه شرکت در آزمون (حداقل 25 سال سن و مدرک حداقل کاردانی گمرکی و «یا» حداقل کارشناسی رشته های مختلف) می توانند در این دوره شرکت نمایند، بنابراین اگر متقاضیان شرکت در دوره، قصد شرکت در آزمون اصلی را ندارند و صرفاً برای کسب اطلاعات در زمینه تجارت خارجی درصدد شرکت در دوره می باشند، با توجه به حجم مباحث مربوطه و فشردگی دوره آموزشی، توصیه می گردد در این دوره شرکت ننمایند تا حقی از متقاضیان اصلی شرکت در آزمون کارگزاری برای حضور در دوره تضییع نشود.

10- در صورت درخواست شرکت کنندگان در دوره آموزشی فوق، پس از پایان ساعات آموزشی، مدرک حضور و طی دوره با امضاء مدرس و مرکز ارائه خواهد گردید که این مدرک صرفاً موید حضور شرکت کننده در دوره بوده و هیچگونه ارزش دیگری برای استخدام یا شرکت در آزمون اصلی ندارد.

توجه :
کلیه موارد مندرج در فوق را بدقت مطالعه نمودم و تمامی مفاد 10 بند مورد تأیید اینجانب می باشد.